Dvojfázový akreditovaný vzdelávací program vznikol na základe aktuálnej spoločenskej situácie, ktorá si vyžaduje rozvoj komunikačných zručností, asertivity, empatie, zvládanie konfliktných situácií u mladých ľudí. Rôzne pracovné pozície v spoločnosti kladú rôzne požiadavky na schopnosti ľudí, a tým aj na príslušnú kombináciu mäkkých zručností. Niektoré životné situácie si vyžadujú vysokú úroveň schopností viesť ľudí, delegovať pracovné úlohy či zvládať situácie pod tlakom. Prichádzame každý deň do kontaktu s ľuďmi a to si vyžaduje všeobecné sociálne schopnosti ako schopnosť komunikovať a prezentovať na profesionálnej úrovni, efektívne pracovať so svojimi emóciami, disponovať adekvátnymi interpersonálnymi zručnosťami, vedieť riešiť konflikty, schopnosť riadiť si svoj pracovný čas a zvládať prácu bez stresu. Rozvíjanie týchto zručností považujeme za dôležité hlavne pri formovaní osobného potenciálu mladých ľudí a tiež ich celkového osobnostného rozvoja.
Opis vzdelávania:
Účastník vzdelávania bude:
-
schopný zrealizovať minimálne tri konkrétne aktivity v oblasti rozvoja soft skills s previazanosťou na vzdelávanie detí a mládeže as využitím metód neformálneho vzdelávania;
-
schopný vytvoriť jednoduchý program s využitím teoretických vedomostí o soft skills prostredníctvom zážitkových aktivít, podľa pravidiel projektového manažmentu aplikáciou súvisiacej literatúry, odborných publikácií a zdrojov;
-
rozvíjať zručnosti v jednotlivých témach soft skills, predovšetkým v oblasti efektívnej komunikácie, riešenia konfliktových a záťažových situácií, tímovej práce a spolupráce;
-
schopný šíriť vedomosti o asertívnej filozofii, asertívnych právach a asertívnych zručnostiach;
-
mať vedomosti ako nepodľahnúť rôznym formám manipulácie, vyhorenia, tlaku okolia;
-
vedieť zvládať, prijímať a podávať efektívnu spätnú väzbu;
-
schopný zistiť, ktoré spôsoby správania (pasívne, agresívne, manipulatívne alebo asertívne) preferuje;
-
vedieť posilniť u seba a druhých zdravé sebavedomie asertívnym spôsobom;
-
schopný prezentovať svoju skúsenosť a správne analyzovať a zhodnotiť výsledky svojej práce;
-
mať zvýšené povedomie o aktívnom počúvaní, metódach a formách aktívneho počúvania;
-
schopný rozvíjať schopnosti, postoje a hodnoty, ktoré umožňujú ľuďom spolupracovať a prispievať tak k zmene a uvedomelému rozhodovaniu nad vlastným životom;
-
vedieť ako zvládať stres a akými technikami ho dostať pod kontrolu.
Pracovný jazyk:
slovenský
Cieľová skupina:
pracovníci s mládežou, mládežnícki vedúci, dobrovoľníci, zástupcovia samospráv